T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KAHRAMANMARAŞ / ONİKİŞUBAT - Kahramanmaraş Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Egiticilerin Profesyonel Becerilerinin Gelistirilmesi

Projenin Adı: Eğiticilerin Profesyonel  Becerilerinin Geliştirilmesi

Koordinatör: Asociacion Centro Andaluz de  Programas Europeos – ACOEP – Endülüs /  İSPANYA Ortaklar: -     Kahramanmaraş Teknoloji Vakfı – Kahramanmaraş  / TÜRKİYE

  • Epyov.Ergon K.E.K. – Vocatıonal Traınıng Center – KEvtpo- Atina / YUNANISTAN

  • Associazione  Culturale Strauss – Sicilya / İTALYA
  • Aeschylou  Arcade – Nicosia / KIBRIS
  • Institute  of Mobile Technologies for Education and Culture (IMOTEC) – Vilnius / LİTVANYA
  • GRETA  Loire Morvan – Cedex / FRANSA

Proje Sessiz  Ortakları: - Kahramanmaraş  Valiliği, Kahramanmaraş Endüstri Meslek Lisesi Proje Bütçesi : 18 000 Avro

Proje Sessiz  Ortakları: - Kahramanmaraş  Valiliği, Kahramanmaraş Endüstri Meslek Lisesi Proje Bütçesi : 18 000 Avro

Projenin Özeti             Leonardo Da Vinci Programının 3.2.1 no'lu maddesi  mesleki eğitim öğretmenlerinin yeterlilikleri ve becerilerinin artırılmasını  amaçlamaktadır. Bu, mesleki eğitim alanında çalışan öğretmenlerin sürekli  profesyonel gelişimlerini, dil becerilerini ve bilgi iletişim teknolojilerini  de kapsayan becerilerini geliştirmeyi hedefleyen projemizin çıkış noktasını  oluşturmaktadır.
            Her mesleki alanda belirli öğrenme  yeterliliklerinin yanı sıra eğitici ve öğretmenlerin genel öğrenme  yeterliliklerini (araçsal, kişisel ve sistematik) kazandırmanın gerekliliği  herkes tarafından bilinmektedir.
            Projenin yararlanıcı kitlesinin mesleki eğitim  alanında yetiştirdikleri öğrencilerin işgücü piyasasında başarılı olmaları için  yeterli becerileri onlara kazandırmaları gerekmektedir.
Proje yürütülmesi aşamasında  çalışma yapılacak beceriler:
            Genel Beceriler:

  • ilk  defa karşılaşılacak bir durumda etkin hareket edebilme
  • meslekleri  ile ilgili güncel bilgileri öğrenme ve ayak uydurma
  • Bilgi  İletişim Teknolojileri
  • Sosyal  Sorumluluk ve vatandaşlık
  • Planlama  ve organizasyon
  • Soyutlama,  analiz, sentez kapasitesi
  • Projeler  ortaya koyma ve yönetme
  • Genel  hedeflere ulaşma ve motivasyon sağlama

Kişisel Beceriler

  • Karar  verme
  • Sorun  belirleme ve çözme
  • Kendini  eleştirme
  • Takım  çalışması
  • Toplum  içerindeki çok kültürlülük ve farklılıkları kabul etme

Araçsal Beceriler:

  • Kendi  ana dillerinde etkili okuma ve yazma
  • İkinci  bir dil öğrenme
  • Temel  Bilgisayar yönetimi

Öğrenme kapasitesini Geliştirme  Becerisi:
            Bilgiyi  pratiğe dönüştürme             Araştırma  Becerileri

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 26.11.2012 - Güncelleme: 25.09.2024 09:53 - Görüntülenme: 2127
  Beğen | 0  kişi beğendi